Skab forbindelser til dine kunder med email markedsføring

Hvis du driver en virksomhed, eller arbejder for en, så skal du begynde at benytte dig af email markedsføring. Kort fortalt er email markedsføring en marketingsform, hvor du promoverer din virksomhed via e-mails. Det lyder måske gammeldags, men undersøgelser viser, at det er en af de mest effektive marketingsmetoder, der findes i moderne tid. Du kan blive klogere i denne korte artikel. 

Email markedsføring holder dine kunder engagerede

Du har med garanti prøvet at modtage et nyhedsbrev, en promotion eller et andet godt tilbud i din inbox fra en virksomhed, som du har vist interesse i. Det er email markedsføring in action, og det virker bedre end du tror. Uanset om du ejer en virksomhed som sælger tøj, fjernsyn, sexlegetøj eller flyrejser, så kan du bruge email markedsføring til at holde dine kunders interesse. 

Email markedsføring er med til at opbygge troværdighed mellem dig og dine kunder. Samtidig holder det dine kunder interesseret i din virksomhed, fordi de via e-mails modtager gode tilbud, hvor de kan spare penge på diverse goder. 

Email markedsføring i praksis

Nu har du styr på, hvorfor email markedsføring er vigtigt at benytte, men hvordan skal man så komme i gang? Det tager tid og energi ud af ens hverdag som virksomhedsejer, hvis man skal sidde og sammenfatte gode nyhedsbreve og promotioner og sende ud til samtlige kunder. 

Derfor vælger mange at få professionel hjælp til deres email markedsføring. Det gør man ved at slå sig sammen med et markedsføringsselskab, som håndtere det tunge arbejde for en. Det kan tage en smule af læsset fra dig som virksomhedsejer, så du kan fokusere på vigtigere ting i din arbejdsdag. 

Den gode form for email markedsføring

Hvis du alligevel tager opgaven i egne hænder, så er der nogle ting du skal være opmærksom på. Det kræver nemlig lidt finesse at kreere et godt nyhedsbrev, som kunderne gider læse. Det er også vigtig at du ikke spammer dine kunder med mails, for så afmelder de hurtig deres abonnement til brevene. 

Et godt nyhedsbrev skal helst se sådan her ud:

  • Være kort og præcist
  • Kun indeholde de mest relevante informationer
  • Bruge fængende billeder, GIFs eller videoer
  • Have en flot design, som stemmer overens med dit brand

Igen er det vigtigt, at du vælger dine nyhedsbreve med omhu, og pas på med at sende for mange ud på en gang. Husk at det skal drage dine kunder ind og ikke skræmme dem væk.